אמרו לי שכדי לשווק את העסק צריך לעשות וידאו. אז אמרו! מה רוצים מהחיים שלי?
צריך אתר אינטרנט, צריך פייסבוק, צריך גוגל פלוס, צריך דה מרקר קפה, צריך נטוורקינג, צריך, צריך צריך… אני בכלל לא רוצה את זה!!! אני רוצה לעשות רק את מה שבשבילו הקמתי את העסק – לטפל באנשים / לבנות רהיטים / לרקוח קרמים או לטפל בחיות (מחק את המיותר).

את המונולוג הזה אני שומעת בערך פעם ביום.

בחיי שאני כל כך מבינה אותך: אתה, בעל העסק, הקמת את העסק כדי לעשות את מה שאתה אוהב, ופתאום אתה מוצא את עצמך "צריך" לעשות כל כך הרבה דברים שבכלל לא קשורים לתחום שלך, שאתה צריך ללמוד אותם, וברוב המקרים אתה אפילו לא אוהב אותם!

אז ספר לי מה המצב אצלך בעסק כיום?
מצב נתון: יש עסק, אין לקוחות.

ואתה שואל אותי מה עושים?
אז יש לך שתי אפשרויות:

אפשרות א – עומדים על העיקרון של "עושים רק מה שאנחנו אוהבים". ואז – כנראה שנישאר לבד, אנחנו והעסק. בהנחה שאין לנו אבא או בעל עשיר – נסגור את העסק מהר מאד.

אפשרות ב – מפנימים שלהיות בעל עסק מצריך להפשיל שרוולים ולעשות עבודת שיווק, כדי שהעסק יצדיק את קיומו וכדי שנוכל לעשות את הדברים שאנחנו אוהבים. ואז – מתחילים לפתוח את הראש, מקשיבים, לומדים על ערוצי השיווק השונים, ומנסים אותם. כל פעם קצת. כל פעם עוד צעד. בכל פעם מתרגלים לערוץ אחר, ורואים איך הוא עובד. מה החוקים שלו ואיך אנחנו מתחברים אליו.

מניסיון אישי – בערך 70% מהעבודה בעסק היא עבודה בשיווק העסק.
בעל עסק שלא נערך לזה נפשית – פשוט חוטף את שוק חייו, ומבזבז זמן יקר של קיטורים על כמה שהוא שונא לשווק, כשהעסק פשוט "תקוע".

ההמלצה שלי:
– אם עוד לא הבנתם שהעסק שלכם הוא ברובו שיווק – תתעוררו!
זה שאתם נהדרים במקצוע שלכם לא ירגש אף אחד, אם לא תשווקו את עצמכם.
– יש לכם עסק אישי? אל תסתתרו מאחורי גוף ראשון רבים (למשל – "אנחנו" או "חברתנו"). קחו את עצמכם ותעמדו בפרונט של העסק. לא רק שזה לא מוריד מכם, אלא ההיפך – זה מושך אליכם אנשים!

ומה לדעתי הדבר הכי חשוב בשיווק של העסק?

– זה להבין, שאנשים יתחברו אל העסק שלכם קודם כל – דרככם!
זו הפואנטה המרכזית. זה הדבר הכי חשוב בהבנת תהליך השיווק.

ואיפה עובר החיבור הזה?

החיבור המיידי בין הלקוחות לביניכם נוצר דרך שפת הגוף שלכם והקול שלכם.
דרך החיבור המיידי הזה אנשים מתחברים אל האישיות שלכם ואל ההוויה שלכם. זה חיבור לא מודע, שנוצר כשהם צופים בכם ומקשיבים למה שאתם אומרים ולאיך שאתם אומרים את זה.

ואיפה אנשים יכולים לראות את מי שאתם באופן הכי אותנטי?
במאמר? בתמונה באתר? בשיקופיות פאוארפוינט?

לא יעזור לכם…

רק וידאו.
– רק בוידאו אפשר לחוש את האישיות שלכם.
– רק בוידאו אפשר לזהות את המיוחדות שבכם ולהתחבר אליכם.
– רק בוידאו אפשר "להכיר" אתכם.

לסיכום, תראו לי עוד מדיה שבה אפשר לדמות את הדבר הכי קרוב לפגישה פנים אל פנים! אין ולא תהיה, אתם חייבים להוכיח את כל אשר אתם כותבים או מדברים עליו בטלפון בצורת וידאו בכדי שאנשים ירגישו את המסר שלכם, הכריזמה והאמונה מאחורי מה שאתם עושים או מוכרים. אז אם עוד אין לכם וידאו במערך השיווק שלכם – הגיע הזמן שתתחילו "לחשוב וידאו" ברצינות.

במאמר הבא אני הולכת לספר לכם על עוד סיבות שבגללן חשוב כל כך שלכל עסק יהיו סרטוני וידאו במערך השיווק שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *