הקשר שבין התפתחות אישית שהיא תהליך של צמיחה לבין התפחות מקצועית הדוק מאוד, כל אחד משפיע על השני- הרי ההתפתחות המקצועית הינה חלק מההתפתחות האישית ובכדי ליצור איזון אולטימטיבי בחייכם עליכם ליצור הרמוניה בשני התחומים.

ההתפתחות האישית מתחילה מהמודעות שלנו לסביבה ולעצמנו, הרצון להתפתח, לגדול, להתחזק ולהתחבר לאני האמיתי שלנו- למהותנו. כך גם בתחום המקצועי בחיינו, הרי אנחנו משקיעים לפחות שליש יום מכל יום לעבודה שלנו. אנו רוצים שהיא תממש את הפוטנציאל והיכולות שלנו בתחומים שאליהם אנו מתחברים ואוהבים.

אין ספק שכאשר אנו עוסקים בעבודה שממצה ומעניינת אותנו אנחנו מתפתחים בפן האישי- לומדים דברים על עצמנו ויותר פתוחים להארה עצמית ורצון להתחזק ולהשתפר. כאשר אנו מגיעים ממקום של שמחה אנו רוצים להאדיר ולהעצים את התחושה הזאת וליישם אותה בצורה עמוקה ואמיתית יותר. קיימים  תחומים שונים בחיינו שיכולים לספק לנו הארה והבנה מוגברת על מצבים שונים וקשיים בדרך ואפילו כלים להתמודד עם אתגרים בתחומים שונים.

התפתחות מקצועית מדברת על להיות במצב תמידי של שיפור, לרצות להתקדם הלאה ולהשתמש בפוטנציאל הגלום בכל אחד מאיתנו. במצב כזה אנשים מקבלים שלוות נפש, נחת רוח, ו"מרחב נשימה" מהקשרים המשפחתיים והחברתיים שלהם ויכולים להתמודד עם אתגרים בקשרים האלה בצורה טובה יותר כי יש להם את המקום האישי שבו הם יכולים להתנתק, להתפתח ולעסוק במשהו שהם אוהבים.

בכדי להתחיל את הדרך להתפתחות המקצועית אתם צריכים לזהות מהו המקצוע שיתרום לכם ושאתם תתפתחו בו בצורה המיטבית- מה אתם אוהבים? לבשל, לטפל באנשים, לצייר? כל תחום עניין שלכם יכול להתפתח לקריירה מזהירה שתגרום לכם לקום בבוקר עם חיוך ולצפות ליום המגיע. כל תחום עניין יכול להתפתח למספר קריירות, לדוגמא ציור- אנשים שאוהבים יצירה מהסוג הזה יכולים להפוך לאדריכלים, מעצבים גרפיים, לעסוק באומנות וכו', העיקר למצוא את מה שמעניין אתכם ויכניס לכם אושר לחיים.

לסיכום, כאשר אתם מפתחים תחום אחד בחיים שלכם, תנסו לקחת את התובנות שאתם מקבלים וליישם אותם לשאר תחומי החיים- תממשו את עצמכם בצורה המלאה ביותר והחלו את החיים שנועדתם לחיות!

אם אתם זקוקים לעזרה וייעוץ נוסף, השאירו לנו את תגובתכם כאן למטה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *