שיווק במייל – למה ואיך משיגים את ההסכמה שלהם?

הבטחתי לניסים שאני אתן ערך ולא רק אקשקש (אתגר לא פשוט, במיוחד בשבילי D: ) אז רציתי לשתף אתכם בטעות רצינית שאני רואה אנשים עושים בניסיון לבנות את רשימת התפוצה שלהם…

מכירים את זה שאתם הולכים לכנס, הרצאה או אירוע נטוורקינג, מדברים עם אנשים חדשים, מחליפים כרטיסי ביקור, חוזרים הביתה ו… מגלים שתיבת הדואר שלכם מלאה באימיילים מרשימות תפוצה שלא נרשמתם אליהן? אתם מסתכלים לרגע על שם השולח או על החברה ממנה הגיעה המייל, חושבים לרגע ונזכרים שזה מאותו בחור חביב שדיברתם איתו בכנס! בהתחלה חשבתם שהוא מגניב, מקצועי וכיפי, עכשיו כבר לא כל כך…

רגע, יכול להיות שהבחור מהכנס הוא בעצם… אתם?!

לא טוב. אומרים ש"אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני". וגם כנראה שהפעם לא תהיה, כי האנשים שקיבלו מכם את המייל כנראה יסירו את עצמם מהרשימה שלכם ולא יחזרו יותר. קודם כל, כדאי להבין משהו על שיווק באימייל. המטרה שלו היא לא לשמש רמקול דרכו אתם יכולים לצעוק באוזן של לקוחות פוטנציאליים כדי שיקשיבו לכם. המטרה היא להשיג את ההסכמה והרשות שלהם, להתחיל לבנות מערכת יחסים איתם. ממליץ לקרוא את הספר Permission Marketing של סט' גודין.

הדרך הכי פופולארית היום לצרף אנשים לרשימה שלכם היא למקם טופס הצטרפות באתר שלכם, בו אנשים יכולים לשים שם ואימייל וכך לרשום את עצמם (בעצמם ולא על ידכם…) לרשימה שלכם. באופן כזה, כשהם יתחילו לקבל מכם אימיילים הם יזכרו שהם נרשמו וישמחו לשמוע מכם. חשוב לזכור שהמטרה היא לא סתם לצרף אנשים אקראיים לרשימה שלכם שאין להם מושג למה או איך הם התחילו לקבל מכם מיילים, המטרה היא להבין שהאימייל נועד להיות כלי המאפשר לכם, המשווקים, לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם באופן שנוח להם. תתחילו ברגל ימין.

בגיליון הבא אחלוק איתכם עוד טעות שחובבנים עושים בשיווק באימייל ובניית רשימת תפוצה… אתם לא רוצים להיות חלק מהקבוצה המביכה הזו. נתראה שם!

Leave a Reply

Your email address will not be published.