מובייל? סלולרי? שיווק מודרני?

בואו נתחיל עם קצת סטטיסטיקה הפעם…
ל91% מהאנשים בעולם יש גישה מידית לטלפון שלהם. פיזית, אני מתכוון- הם לא עוזבים אותו לשנייה.
45% מהם תופשים עסק שפונה למשתמשים של סלולרי/מובייל/אייפד כעסק שירותי, חדשני ואיכותי יותר. כבר אני אתחיל בהסתייגות- כל עניין המובייל לדעתי הוא טרנד חולף בדומה לwap מהסיבה שעוד כמה שנים לא יהיה הבדל בין המכשירים השונים- מחשבים ניידים, טאבלטים או טלפונים.

בכל מקרה, איך פונים למכשירים הניידים? הסלולרים וטאבלטים למיניהם? (כשאני אומר סלולרי, מובייל, נייד או טאבלט אני מתכוון לאותו דבר).

קיימות 2 אפשרויות:

1. אפליקציה לאתר הקיים.
2. התאמה של התוכן של האתר לסלולרי/ מובייל.

האפשרות הראשונה היא אפליקציה ייעודית לאתר.

כאן מספקים לכם שירות והוא בחינם, דרך אגב. השירות ימיר את האתר שלכם לאפליקציה לאנדרואיד ולios בכמה לחיצות כפתור. את השירות מספקת חברה ישראלית ושמה הוא uppsites.
האם החברה תמיר כל אתר? לא בדיוק, האתר צריך להיות על פלטפורמה נתמכת. המערכת wordprss נתמכת כמובן, ואם נסתמך על כך שכנראה גם  האתר שלכם נבנה במערכת זו, ניתן יהיה להפוך אותו לאפליקציה תוך מספר דקות.
כיצד מתאימים את האתר הקיים לצפייה ממכשיר נייד?

באפשרות השנייה יש לנו 2 אפשרויות:

1. שכירת מתכנת שיעלה כנראה מאות, אם לא אלפי ועשרות אלפי דולרים או אם האתר שלכם בנוי על וורדפרס, אז התקנת פלאג-אין בחינם.
2. הקמת אתר חדש רק לסלולרי.

רגע, מה עם כל החומר שיש לנו באתר? לדעתי, לא רלוונטי.
מי שמחפש עסק בסלולר, כנראה מתעניין במספר הטלפון, אימייל, כתובת או מוצרים פופולריים שנמכרים באתר.
אין שום סיבה להתאים את כל התוכן של האתר לסלולר. מה גם שתמיד אפשר לתת אפשרות, לראות את האתר הרגיל למי שמתעקש. רוב הסיכויים הוא שאנשים ירצו לקרוא קצת על העסק שלכם, לקבל רושם כללי ולקבל פרטים ליצירת קשר, לכן אין צורך לפוצץ את האתר שלכם בסלולר במידע לא הכרחי.

אז איך עושים זאת? יש שירות של mobisitegalore שנותן לנו אפשרות לבנות אתר לסלולרי בכמה צעדים פשוטים ללא כל ידע טכני בכלל. זה לוקח פחות מדקה ואתם יכולים להקים אתר פשוט ויעיל לעסק שלכם, שאליו תהיה גישה גם מהסלולרי.

בוחרים תבנית. בגלל שאנו בונים אתר לסלולרי אין הרבה אפשרויות: מכניסים 2-3 תמונות, קצת טקסט, אולי איזה וידאו קצר והכי חשוב: לינק לפעולה שרוצים שהגולש יעשה. כמובן שהאתר חייב לכלול את הפרטים שלכם, כתובת אימייל, מספר טלפון וכתובת העסק אם יש לכם.

מקש לחיוג. כן המשתמש כלל לא צריך להקליד את הטלפון שלכם, הוא לוחץ והמכשיר מחייג ישירות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוסיף באנר לאתר של "חייג עכשיו" או משהו בסגנון, ובלחיצת כפתור הלקוח יתקשר אליכם. אפשרות אחרת היא השארת ליד, כלומר הפרטים של הלקוח. גם כאן מדבור בלחיצה והפרטים של הלקוח מגיעים אליכם. הלקוח יכול להשאיר את מספר הפרטים שלו לפי בחירתכם- כתובת אימייל, מספר טלפון, שם וכו'. אפשרות אחרת היא לינק לכתובת פיזית שיפתח כמובן בתוכנת הניווט או מפות של הלקוח הפוטנציאלי, מבלי להקליד כלום. קליק ותכנית הניווט של הגולש מנווטת אותו אליכם- בצורה הזו אתם חוסכים לו מאמץ רב להבין להיכן הוא צריך להגיע ומונעים ממנו להיות מתוסכל ולוותר על ההגעה לעסק שלכם.

לסיכום, אמנם טרנד, אבל אי אפשר להתעלם ממנו. מניסיון, האפשרויות הללו יעילות פי כמה וכמה מאתר רגיל. חשבו על זה- מישהו מחפש את העסק שלכם, הוא מגיע לאתר מותאם לטלפון ובעוד לחיצה מגיע לעסק שלכם בין אם זה בחיוג, השארת פרטים או ניווט. התקשורת בין הלקוח לבעל העסק מעולם לא הייתה קלה יותר. מקווה שעזרתי לכם להבין את הנושא טוב יותר.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.