הרעיון פשוט, נכון? כל החיים מלמדים אותנו איך להיות נחמדים ומנומסים, קשובים לזולת, לא לחשוב רק על עצמנו, לתת כבוד למי שמולנו. אך מדוע, כאשר מדובר על העסק שלנו ולמכירותינו, אפילו רוב המומחים הכי גדולים במכירות שוגים בזה? אם גם אתם מתקשים בנושא, המשיכו לקרוא את המאמר ותקבלו תובנות חדשות ומעניינות על כיצד לסגור עסקאות על ידי יצירת חיבור ביניכם ללקוח! אלו הם הסודות להצליח לגרום ללקוח לאהוב אתכם.

אנחנו רואים את זה כל הזמן ובכל מקום- בעלי עסקים ואנשי מכירות מכינים עצמם לקראת הפגישה הבאה, מגיעים עמוסים בקטלוגים ובחומרים פרסומיים על החברה והמוצרים שלהם, משננים בלי הרף את הפרזנטציה החדשה- אבל שוכחים את הדבר הכי חשוב: הלקוח.
הם פשוט שוכחים שהם הולכים להיפגש עם מישהו שהם לא יודעים עליו דבר. נכון שזה הרבה יותר קל ללמוד על העסק שלך ולדבר עליו בלי הרף מאשר ללמוד על הלקוח שלך, אבל למדנו בחיים שמה שקל הוא לא תמיד הדבר הנכון לעשות.

אני רוצה שתזכרו כלל מאד פשוט הגיוני וברור שממנו רוב בעלי העסקים מתעלמים כשהם מגיעים למכור. כמה שפחות תדברו על עצמכם ותתמקדו יותר בלקוח, כך הלקוח יתעניין בכם יותר.

תעשו שינוי קטן, בפעם הבאה לפני שאתם מגיעים לפגישה, תעשו שיעורי בית על הלקוח שלכם. בפגישה, תתחילו את השיחה בעזרת משפט פתיחה פשוט: "כשהתכוננתי לפגישה לקח לי קצת זמן לבדוק…" ואז תוסיפו את שניים או שלושת הדברים שבהם התמקדתם לפני הפגישה- שכמובן קשורים ללקוח שלכם. ברגע זה הצלחתם "לעקוף" את המתחרים שלכם, שבניגוד אליכם התקשרו לשאול "מה חדש"  בכדי לבדוק האם הלקוח כבר מוכן לפתוח את הארנק…

הלקוחות של היום לא רגילים שנציג מכירות או בעל עסק המנסה למכור להם מוצר באמת מתעניין בחווית הקנייה או כיצד רכישת המוצר תשפיעה עליו. בכדי לעזור לכם לנהל פגישות עסקיות מוצלחות יותר אספנו את עשרת הכללים שתוכלו להשתמש בהם בכדי ליצור שיחות מעניינות שיובילו למכירות מוצלחות:

  1. תלמדו על הלקוחות שלכם-  במידה והלקוחות שלכם הם בעלי עסקים, תשקיעו זמן ותלמדו על המוצרים והשירותים שהם מספקים ותבדקו מהי התחרות שקיימת בענף שלהם.
  2. תאספו פרטים על האדם איתו אתם הולכים להיפגש, תחקרו בגוגל, דברו עם הקולגות של אותו אדם או עם מישהו מהתחום של הלקוח שלך.
  3. תגדירו מראש את המטרה של הפגישה שלכם.
  4. תימנו את היתרונות שאתם מביאים אתכם לפגישה. היתרונות שבפגישה אתכם  צריכים להיות ברורים, תמציתיים, אמינים ומשכנעים.
  5. תחשבו על רעיונות חדשים ויצירתיים בעלי ערך- שיתאימו ללקוח שלכם.
  6. צורת הדיבור שלכם צריכה להיות ממוקדת ותמציתית ולבוא כפתרון לבעיה של הלקוח- לא סיפור על המוצרים החדשים ביותר שיש לכם ונסיונות שיווקם.
  7. תכינו רשימה של 20 שאלות (מינימום) שתוכלו לשאול במהלך הפגישה. השאלות יביעו את המומחיות שיש לכם בתחום והרצינות המקצועית שלכם. ככל שתערבו את הלקוח בצורת החשיבה ותהליך המכירה, ככה הלקוח יהיה איתך.
  8. תכינו את עצמכם להתנגדויות של לקוחות שאתם מכירים כבר- תכינו תשובות מקצועיות, רעיונות, ניתוח מצבים יעיל, המלצות וחוות דעת- הכל בכדי לצמצם את האפשרות של הלקוחות שלכם לעצור את תהליך המכירה ולסרב להצעותיכם.
  9. תכננו מראש כיצד אתם מתכוונים לסיים את הפגישה- האם אתם רוצים להשאיר ללקוח תוכנית מפורטת של ההצעות שיש לכם, לקחת ממנו פרטים בכדי לשוחח איתו על תוכנית פעולה? וכו'.
  10. אל תשכחו להזכיר לעצמכם במשך כל הפגישה להיות: אדיבים, חייכניים וידידותיים. המטרה שלכם היא לגרום ללקוחותיכם לאהוב אתכם, להאמין בכם ולבטוח בכם!

אלו היו הסודות להצליח לגרום ללקוח לאהוב אתכם אך זכרו – בניית אמון הוא תהליך הלוקח זמן- להרוס אותו, לוקח שנייה! לכן אתם צריכים לגשת לפגישות האלה כאשר אתם מוכנים- רק כאשר כל המידע בידכם, אתם יודעים מול מי אתם עומדים ואתם מוכנים לכל התנגדות והתקלות מצד הלקוח אתם יכולים לנהל פגישה מוצלחת שתוביל לעסקים טובים,

מאחלת לכם יום מקסים ומכירות מוצלחות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *