רלוונטיות המודעה – טיפ קריטי לפרסום ממומן בגוגל

ראשית אסכם את התוכן שהעברתי בגיליון הקודם:

דיברתי על איכות דף הנחיתה, על החשיבות שגוגל נותן לו ועל כך שאם לא נתייחס בצורה רצינית לדף הנחיתה, פחות גולשים ירצו ליצור איתנו קשר וגוגל יאהב אותנו פחות,
דבר שיגרום בסופו של יום שהמחיר שלנו לקליק יעלה משמעותית ביחס למתחרים שלנו.

בגיליון הזה נדבר על רלוונטיות המודעה:

רלוונטיות המודעה מהווה 30% מציון האיכות הכללי של מילת המפתח שלנו.
מבחינת גוגל כאשר גולש מחפש ביטוי חיפוש כלשהו, הגולש מצפה למצוא את הביטוי עצמו בתוך המודעה, לכן גוגל נותן ערך רב מאוד למצב שבו גולש חיפש ביטוי מסוים וביטוי זה נמצא בתוך המודעה ועל כך התגמול מצד גוגל הוא בציון איכות גבוה יותר והמחיר לקליק זול משמעותית ביחס למתחרים שלנו בתחרות על המקום בעמוד הראשון בגוגל.
מה שניסיתי להסביר בפסקה האחרונה, גוגל מתגמל אותנו על עבודה קשה ועל כך שהמודעה שלנו היא בדיוק מה שהגולש חיפש.

כן, אז למי שירד האסימון ולמי שלא, גוגל יותר ממצפה מאיתנו, להכין עבור כל מילת מפתח שבה אנו מעוניינים להתחרות במיקום בעמוד הראשון, מודעה רלוונטית הקשורה למילה זו.
החשיבות עבורנו היא כפולה וגם עבור גוגל היא כפולה!
עבור גוגל היא כפולה כי יש רלוונטיות עצומה בין מה שהגולש חיפש לבין התוצאה שראה בעמוד ה-1 מה שיביא את הגולש לתחושה של סיפוק שהוא קיבל בדיוק את מה שחיפש, דבר שיחזיר את הגולש למנוע החיפוש של גוגל להשתמש במנוע החיפוש שלהם שנית, דבר שבעיני גוגל עומד לנגד עיני החברה! כאשר התוצאות רלוונטיות, גוגל מצ'פר אותנו.

החשיבות כפולה עבורנו מפני שכאשר גולש חיפש ביטוי מסוים וביטוי זה הופיע במודעה מבחינת הגולש הוא רואה לנגד עיניו מודעה על הדבר הממוקד שהוא חיפש וזה גורם לו לחשוב שהוא הגיע למקום הנכון מה שיגדיל אצלנו המפרסמים את הסיכוי שהוא יבצע את הפעולה הרצויה עלינו (כמובן בהנחה שדף הנחיתה מדבר ישירות על מה שהיה במודעה) והדבר הנוסף הוא שכאשר הביטוי מופיע במודעה גוגל מדגיש לנו את הביטוי בתוך המודעה, מה שנותן לנו נראות טובה יותר בעמוד התוצאות הראשון ביחס למתחרים שלנו.

יכול להיות שקצת התבלבלתם? הייתי ממליץ לקרוא מאמר זה שוב לאט ולהבין אותו לעומק מפני שזהו אחד הנושאים החשובים ביותר בפרסום בגוגל אדוורדס- רלוונטיות המודעה!

זהו להפעם לגבי רלוונטיות המודעה, בגיליון הבא נדבר על שיעור ההקלקה המהווה 60% מציון האיכות של מילת המפתח שלנו ובאמת אחד הפרמטרים הקריטיים המשפיעים ישירות ובמיידיות על המחיר שאנו משלמים לקליק.

—————————————————————————————–

נדב דורון – מומחה גוגל אדווארדס

מומחה לניהול קמפיינים ממומנים בגוגל,

מוסמך גוגל AdWords,

בעלים ומייסד של חברת נט מרקטינג.

Leave a Reply

Your email address will not be published.