כאשר מדברים על קידום אתרים ויחסי ציבור באינטרנט מזכירים הרבה את גוגל ופייסבוק אך לפעמים, בישראל, שוכחים לתת את תשומת הלב הראויה לעוד רשת חברתית שכבר אי אפשר להתעלם ממנה – פינטרסט (Pinerest).

בעולם כולו מזמן הבינו שפינטרסט הוא כלי שיווקי רב עוצמה ונראה שגם אנשי השיווק בארץ מתחילים להבין זאת ומקדישים את תשומת הלב הראויה לאתר פינטרסט. אך בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, נראה שפינטרנט התייצבה היטב בנישת הלייף סטייל.

צורת הפרסום בפינטרסט שונה ממדיות אחרות ויש לה את הכללים שלה, לאו דווקא כללים בדמות מדיניות האתר אלא כללים הנובעים מאפקטיביות של עצמם, כלומר צרות הפרסום אשר מביאה תוצאות. פינטרסט היא פלטפורמה הנשענת אך ורק על ויזואליות. אם אתה רוצה שהעסק שלך יראה וימשוך תשומת לב בפינטרנסט אתה חייב לשים תמונה אשר מושכת את העין וגורמת לגולשים להקליק עלייה. אחרת זה פשוט לא יעבוד. זו אמנם לא כל התורה אך בהחלט גורם מכריע בפרסום בפינטרסט.

למה פינטרסט?

התפיסה הוויזואלית של פינטרסט נתנה לה יתרון בתחום הלייף סטייל, מה לעשות אלו דברים שפשוט מצטלמים טוב ומתאימים לפלטפורמה הקלילה של פינטרסט. כאשר חושבים על זה אין זה מפתיע, לייף סטייל הוא מה שעומד מאחורי כל קמפיין פרסום של כל מותג מוצלח.

קחו לדוגמה את אחד מהענקים בעולם הפרסום – חברת קוקה קולה. הפרסום של קוקה קולה אינו מתמקד במאפייני המשקה אשר רבים מעדיפים לא לדעת מה הוא מכיל. הפרסום של קוקה קולה מתמקד בלייף סטייל המזוהה עם המותג. זהו פרסום נכון, אחרת אף אחד לא היה קונה קולה ובטח שלא היו מצליחים למכור סיגריות.

להבדיל אלף אלפי הבדלות, בואו נחזור לדבר על המוצר שאתם רוצים לשווק באינטרנט. על מנת להצליח לשווק אותו עליכם ליצור לייף סטייל של המותג. זה לא מספיק להעלות תמונה של המוצר אלא לקשור אותו רגשית לסגנון חיים מסוים.

וכאשר התמונות והלייף סטייל מדברות באופן טבעי מותגי אופנה ומוצרים המשתייכים באופן טבעי לקטגוריית הלייף סטייל זוכים להצלחה מרובה. איני יודע אם אלו היו התוכניות המקוריות של פינטרסט אך ברור שהרשת החברתית הבחינה במגמה ובחרה להוסיף כלים המסייעים למותגי הלייף סטייל לתרגם את הפינים למכירות.

לדוגמה האפשרות שהאתר הוסיף לפני שנתיים לקבל התראה לגבי ירידה במחיר מסייעת מאוד למותגי הלייף סטייל למכור מוצרים באמצעות רשת חברתית זו. לא חסרות דוגמאות של חברות אופנה, חברות תכשיטים ואקססוריז אשר זוכות להצלחה שיווקית רבה במדיה זו.

תחומים קלאסיים לקידום ושיווק באמצעות פינטרסט

כל תחום המבוסס על ויז'ואל, תמונות, אינפוגרפיקות וכו' – רצוי חומרים מקוריים, יוכל להנות מטראפיק טוב בעזרת פינטרסט. כמה דוגמאות:

איך לעבוד נכון עם פינטרסט?

אחד הדברים החשובים בפינטרסט, זה לארגן נכון את ה"לוחות" (Boards) ואת התמונות. כל לוח (אוסף תמונות) צריך לקבל תיאור טקסטואלי רלוונטי, ולכלול תמונות (Pins) לפי התחום בו הוא עוסק בלבד.

לכל תמונה יש לכתוב תיאור ולציין פרטים נוספים כמו מיקום פיזי – על מנת שלמשתמשי פינטרסט אחרים יהיה קל יותר למצוא את התמונות האלו.

כמו כן, הגדרה נכונה של שמות לכל תמונה, תיאורים מורחבים ומבנה נכון של לוחות יוכלו לקדם את פרופיל הפינטרסט שלכם בתוצאות האורגניות של גוגל, לרוב על ביטויי זנב ארוך בעלי תחרות נמוכה. למידע נוסף על קידום אתרים בגוגל ניתן להיכנס לאתר של דניאל זריהן, מקדם אתרים ובלוגר.

 

2 תגובות

  1. מה קורה למשל אם אין לי מוצר מסוים, אלא אני מוכר הרבה מוצרים, דרך אתר של קופונים? אז לחלק את המוצרים לקטגוריות, ולהכין לוח לכל קטגוריה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *