כל שכיר אשר מרוויח מעל 6000 ₪ ברוטו, יכול להיות זכאי להחזר מס. כיום בישראל ניתן למצוא לא מעט שכירים אשר זכאים להחזרי מס בשל סיבות שונות. על אף שכ80 אחוזים מהאוכלוסייה זכאים כיום להחזרי מס, הרי שרק 13 אחוזים מהאוכלוסייה ממשים את זכותם זו ומקבלים את הכסף שמס הכנסה חייב להם. כיום ישנן לא מעט חברות העוסקות בתחום החזרי מס לשכירים. מדובר על חברות המבצעות את כל הבדיקות הרלוונטיות לצורך החזר מס לשכירים. כל שכיר המעוניין לבדוק האם מגיע לו החזר מס, יכול לבחור להיעזר באחת החברות העוסקות בתחום באופן מקצועי.

מי זכאי להחזר מס?

אם אתם תוהים מי זכאי להחזר מס, הרי שבהתאם לפקודת מס הכנסה, ישנן 2 קטגוריות שבגינן ניתן להיות זכאים להחזר מס:

  1. במקרה של טעויות בחישוב המס, הנובעות כתוצאה ממקרים שונים כגון: אדם אשר עבר בשנת המס ממקום עבודה אחד לאחר, אדם אשר עבד בשני מקומות עבודה במקביל ולא מילא תיאום מס על אף שנדרש ועוד.
  2. הטבות מס- לא מעט אנשים זכאים להטבות מס. לא כל אותם זכאים להטבות מס אכן ממשים אותן. כך לדוגמה: חייל משוחרר אשר הגיעה לו הטבת מס ואיננו קיבל אותה, הטבת מס שמשפחה שיש לה ילדים עם צרכים מיוחדים או ילד עם צרכים מיוחדים הייתה אמורה לקבל ולא קיבלה ועוד.

כיצד מבררים אודות זכאות להחזר מס

כל אדם שחושב שיתכן שמגיע לו החזר מס, יכול לבדוק זאת כיום. כדאי לדעת שבקופת המדינה יש כ8.5 מיליארדי שקלים אשר מוגדרים ככספים אבודים של שכירים. ניתן לבדוק באופן חינמי באינטרנט כיום אפשרות להחזרי מס. אולם, ישנן כאמור גם לא מעט חברות העוסקות בתחום הבירור אודות החזרי מס לשכירים. סיוע של חברה מעין זו, יכול לסייע לכל שכיר שמגיע לו החזר מס, לקבל את החזרי המס מהביטוח הלאומי באופן קל, פשוט ונוח. על כן, כדאי לבחור בחברה הטובה ביותר בתחום ולהעניק לה את האפשרות לבצע עבורכם את כל התהליך הנדרש.

איך החזר מס לשכירים קשור לעצמאים?

ובכן רבים מהאנשים ההופכים לעצמאיים רק אז מתחילים להכיר יותר לעומק בעולם המיסוי וכיצד פועלות הרשויות ומה מגיע להם ומה לא. כאשר כל הוצאה בעסק הופכת להיות קריטית וכדאי לדווח עליה, הרי שמתגלים פה ושם גם זכויות כמו החזרי מס לעצמאיים או כאמור החזר מס לשכירים שהייתם לפני שהפכתם לעצמאים ולגלות כסף שמגיע לכם שיכול לעזור לכם בדרככם כעצמאיים. כדאי לברר זאת מול יועץ המס שלכם או מנהל/ת החשבונות שלכם. מקור נוסף שיכול לעזור לכם ללמוד איך לחסוך כסף בקלות הוא האתר קפטן חיסכון. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *