אדם פרואקטיבי הוא אדם שעושה בחירות מודעות בכיוון החיים שלו וההזדמנויות שהוא שהוא מייצר. הוא לוקח חלק פעיל (אקטיבי) בניגוד לאדם המגיב(ראקטיבי) לסיטואציות כאשר הם קורות ובשאר הזמן נוטה להיגרר אחרי מה שהחברה מכתיבה. אם אתם רוצים לגלות כיצד אתם יכולים להיות יזמים ובעלי עסקים פרואקטיביים, המשיכו איתנו!

להיות אדם פרואקטיבי הוא מרכיב חיוני באופי של יזם ובעל עסקים. אם ברצונך לדחוף את עצמך קדימה, למצוא, לא לחפש, הזדמנויות לקידומך בכל שלב ושלב בפיתוח ושדרוג העסק שלך, אספנו למענך מספר טיפים נהדרים שבהם תוכל להיעזר ולהיות חלק פעיל בניטוב הגורל שלך.

שאלו את עצמכם

  1. התבוננות ומודעות עצמית- בחנו היכן אתם נמצאים בחיים שלכם. האם אתם במקום שבו אתם רוצים להיות? האם אתם מרגישים שאתם ממצים את עצמכם? או שאולי אתם מרגישים כקרבנות לנסיבות שלכם- ההזדמנויות לעסקים טובים פשוט לא מגיעות?
  2. כיצד אתם ניגשים לבעיות הללו- האם אתם מוותרים על עסקאות מתאגרות בדרך כלל? אומרים לעצמכם שלא תוכלו להשיג את התוצאה שאתם רוצים הזו ושעליכם לעסוק במשימות קלות יותר?

ענו לעצמכם

  1. קחו אחריות על המצב שלכם- אם תציבו אדם פרואקטיבי ואדם ראקטיבי באותה סיטואציה, האם התוצאות יהיו אותו דבר? בהחלט לא. לכן צאו תמיד מנקודת הנחה שאתם אחראים לתוצאות של הפעולות שלכם. ברגע שתיקחו אחריות תבינו שאתם קובעים את ההצלחה שלכם, לא גורמים חיצוניים.
  2. התגברות נכונה על קשים- לעיתים כשאנחנו נקלעים לקשיים או שצצות לנו בעיות גדולות- אנחנו נכנסים להלם ולא יודעים מה הצעד הבא. כשזה קורא לכם, תישבו במקום רגוע, תבינו מה הבעיה שעומדת מולכם, וצעד צעד תרשמו כיצד אתם יכולים לפתור אותה. אם יש לכם מספר רעיונות, תכתבו את כולם. תבחרו בתוכנית המתאימה ביותר ובצעו אותה שלב אחר שלב. אל תתמקדו בקושי אלא על ההתגברות עליו שתוביל אתכם צעד קרוב יותר למטרה.

סופר טיפים

  1. דפוס חשיבה- תפתחו דפוס חשיבה שנעול על התקדמות ופתירת בעיות. מכשולים הם הדברים שאדם רואה כשהוא מסיט את עיניו מהמטרה, לכן זכרו מה אתם רוצים להשיג בעסק שלכם ושמרו על גישה חיובית.
  2. פתירת בעיות- נסו לצפות מראש את הבעיות שיכולות לצוץ במשימה/ פרויקט הבא שלכם, רשמו אותן ולידן תכתבו פתרונות- כיצד אתם יכולים למנוע מהן להתרחש וכיצד לטפל בהן אם הן יתרחשו. בצורה הזו תהיו מוכנים לכל בעיה עתידית.

לסיכום, התפתחות אישית היא תוצר של דפוס חשיבה פרואקטיבי. בין אם מדובר בשאילת שאלות פעילה שגורמת לראש שלכם להתרוצץ במחשבות על פתרונות או בהזדמנויות שאתם יוצרים לעצמכם בבניית המציאות שאתם רוצים לחוות- אתם מממשים את הפוטנציאל האדיר שיש בכם ומתקדמים לקראת העתיד שאתם רוצים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *