אני רוצה להתייחס היום למכתב שקיבלתי מבחור שעוסק בשיווק הזדמנות עסקית באינטרנט. רבים מכם נמצאים במקום דומה לשלו, משווקים הזדמנויות עסקיות באינטרנט או את העסקים האינטרנטים שלכם.

הוא כתב לי שהוא עובד כל יום מספר שעות מול האינטרנט ומשקיע זמן רב בנושא.
הוא מפיץ את הקישור לדף הפרסום שלו באתרי קהילה ופורומים שונים. שולח בקשות חברות מאנשים כל יום, שולח להם הודעות פרטיות ואפילו פתח קבוצה בפייסבוק. באמצעות הפרסום החינמי שלו באינטרנט 50 אנשים השאירו את הפרטים שלהם בדף הפרסום שלו.
זה מצוין. אך מתוך ה50 הצטרף רק אדם אחד לתכנית השותפים שלו ורכש בה זכיינות.
הוא אינו מתקשר למועמדים בכלל, כיוון שהוא טוען שהוא "לא טוב במכירות" בטלפון.
כמו כן, הוא נכנס לקבוצות של שיווק רשתי שונות בפייסבוק ששם נמצאים אנשים שמכירים את תחום השיווק הרשתי והאינטרנטי כדי למשוך אותם להזדמנות העסקית שאותה הוא משווק, אך להפתעתו לא קיבל תוצאות מזהירות מהקבוצות האלו.
הוא ביקש ממני עוד טיפים כיצד אפשר לשפר את פעולות השיווק החינמיות כדי לייצר יותר כסף מהתכנית שהוא מקדם.

אז הנה חלק מהטיפים שנתתי לו:

1. להתגבר על הפחד ולהתחיל להתקשר למועמדים:
מכיוון שמדובר בדף פרסום שעוסק במכירה ואין למועמדים או ללקוחות עם מי לתקשר חוץ מאיתך או עם אחד השותפים האישיים שלך, הסיכויים שאנשים ירכשו ויצטרפו דרכך לתכנית, הם מאוד נמוכים.
זה שהצטרף 1 מתוך 50 בלי דיבורים זה יותר טוב ממה שזה היה יכול להיות.
להרבה אנשים חיי היום יום לחוצים ואין להם הרבה זמן פנוי וכשיש להם, הם מבזבזים אותו במנוחה מול הטלוויזיה ובהנאות רגעיות.
הם נכנסו לדף הפרסום, נתקעו באיזה שהוא שלב.. הבטיחו לעצמם שימשיכו בפעם אחרת, שמרו את האתר במועדפים ושכחו אותו שם.. כל עוד שלא נתקשר אליהם, הם לא ימשיכו בפעולה וידחו אותה כל הזמן ואולי אפילו לנצח.

נכון שלא תמיד יש מצב רוח להתקשר לאנשים, נכון שלפעמים חלקם לא נחמדים (הפסד שלהם) חלקם נחמדים וחלקם ישמחו שהתקשרת אבל יש מכנה אחד משותף לכולם – כולם השאירו פרטים בדף הפרסום, כולם התעניינו ברכישת מוצר של העסק שלך והם חמים! כשהם משאירים פרטים הם מצפים לקבל מידע ושגם יפנו אליהם!
הם זקוקים לך אפילו יותר ממה שאתה זקוק להם, כי לך יש עוד רשימה ארוכה של מועמדים, מבין כבר בתחום שלך והם לא.

2. לגבי אנשים שנמצאים בקהילות של כסף באינטרנט או משתייכים לקבוצות כאלו בתוך קהילות, נכון מצד אחד "כבר יודעים את העבודה" ולכן נחשבים מועמדים מצוינים אבל מצד שני כפי ששמת לב, יש קשיים אחרים "לצוד" אותם: הם כבר רגילים לקבל וגם להתעלם מידי יום מהודעות של אנשים שמנסים להכניס אותם לשיטות להרוויח כסף כאלו ואחרות. רובם גם כבר נמצאים בשיטה כלשהי להרוויח כסף ולא מחפשים שיטה אחרת.
למרות זאת כדאי לא להפסיק ליצור לך חברים בקבוצות האלה, סביר להניח שבעתיד חלק מהם כן ירצו לעבוד איתך והם יהוו נכס יקר עבורך.

כמו כן, בשנה האחרונה יש טרנד שבו אנשים מרוויחים כסף באינטרנט ממספר תכניות ושיטות במקביל ואנשים ששייכים לטרנד הזה פחות עקשנים מאשר אחרים ויהיו פתוחים לשמוע על הצעות נוספות להרוויח כסף.
חשוב לשים לב לגבי קבוצות באינטרנט שנושא הקבוצה הוא תכנית ספציפית של עשיית כסף, לא נחשב מקובל ויאה לפנות לאנשים שם עם הצעות להזדמנויות עסקיות.
כיוון שזה נחשב ניצול של מצב, אתה פונה לאנשים שאתה מכיר בזכות עבודה קשה של אנשים אחרים שקידמו ושיווקו את התכנית והביאו אותם לקבוצה.

3. אין ספק שהפרסום בתשלום בגוגל – יותר ממוקד ומביא אנשים שנמצאים בתקופה של החיפוש אחר הפיתרון שאתה מציע להם ולכן יהיו הרבה יותר בעניין.
אני לא אומר לא לפרסם בקהילות, אבל אני מזכיר שלרוב הם קהל פחות איכותי ביחס לקהל שמגיע מגוגל.

שיטה חינמית נוספת אשר גם טובה יותר מבחינת קהל ממוקד – כתיבת מאמרים ויצירת סרטונים. אנשים שמגיעים לסרטונים ומאמרים שלך, יגיעו דרך גוגל או דרך כתבה אחרת או סרטון אחר שהם צפו שעסק בנושא. יש הרבה אתרי מאמרים בחינם (יש לחפש בגוגל) שאפשר לכתוב בהם כתבות וסרטונים אפשר להעלות ליוטיוב ופליקס.
צד חיובי נוסף בקהילות הוא מיתוג אישי. במידה ותפרסם מידי פעם תכנים בעלי ערך בפרופיל שלך, בקבוצה ובעמוד שתפתח – יותר אנשים יעקבו אחריך, יסמכו עליך ועל ההמלצות שלך וירצו לקנות ממך דברים בהמשך.

4. הבחור ציין שהוא עובד כל יום מספר שעות. כאשר שאלתי אותו כמה שעות ביום הוא עובד מול המחשב, הוא לא ידע להגיד לי. מה שבבירור מוכיח שהוא מערבב את שעות הפנאי שלו עם שעות העבודה!
כאשר מערבבים עבודה עם פנאי (למשל מדברים בסקייפ עם עוד 2 חברים + בצ'אט של הפייסבוק + צופים בסרטון ביוטיוב) אז ברור שהזמן האמיתי שבו עבדת הוא מועט בהרבה ממה שאתה חושב.
התשובה שלי אליו הייתה שעליו לדעת להבדיל בין שעות של מריחה וערבוב עם פנאי, לבין זמן עבודה.
זה קורה לרבים מאיתנו וצריך להפסיק עם זה, לבחור ימים מסוימים בשבוע כל פעם שעה – שעתיים שבהם מתרכזים רק בעבודה עצמה.
התוצאה – לא תרגישו שאתם עובדים הרבה ותהיו יותר יעילים ותספיקו לעשות יותר דברים.

יש עוד המון טיפים שאפשר לתת על קידום באינטרנט ובקהילות, אך אין פה מספיק מקום לכתוב כל כך הרבה. בינתיים אפשר לרוץ עם זה.
מעבר לכל, חשוב להיות סבלניים ! כל התחום הזה של כסף מהבית, יכול לקחת עד שנה ולעיתים מספר שנים עד שמגיעים לרווחים הרציניים!
אבל זה שווה את זה! המשיכו להתמיד בדרך להצלחה :)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *