התפתחות אישית היא התהליך שאדם עובר במהלך החיים במטרה להשתפר, להיות מודע לעצמו, לפתח כישרון ומיומנויות, להגביר את איכות החיים ולהגיע למימוש עצמי.

את התהליך הזה אדם יכול לעשות בעצמו על ידי פיתוח הרגל של מודעות גבוהה וביקורת עצמית ועל ידי כך להיות במעקב אחר ההתקדמות שלו ולהתקדם לקראת מטרותיו- הכרחי בעיקר לבעלי עסקים ויזמים.

התפתחות האישית מכילה בתוכה מספר רבדים וקיימים ערוצים רבים בהם ההשפעה על ההתפתחות האישית מתחומים שונים היא גדולה מאוד כמו עבודה, קשרי משפחה, חיי חברה, ניהול עסק פרטי וכו'. לכל תחום בחיינו יש השפעה על שאר התחומים. האם שמתם לב, לדוגמה, שכאשר הקשר שלכם עם הוריכם מתדרדר אז פתאום ההשפעה השלילית מאותו התחום גולשת לתחום העבודה? קוראים לכך אפקט הפרפר- כאשר פעולה קטנטנה יכולה להפוך ולהיות רבת השפעה בטווח הארוך.

אם נפרט את הדוגמה ונסריט אירוע שבו רבתם עם ההורים שלכם, הריב היה טעון מאוד ולא הרגשתם הרגשה של סגירת מעגל ושלווה לאחר הוויכוח- אתם נושאים את האנרגיה השלילית הזו אתכם לעבודה, מתנהגים בצורה לא הולמת ומחליטים לפטר אתכם. כביכול הפעולה הלא משמעותית של הריב התפתחה לבעיה גדולה יותר בתחום אחר.

לכן, כמו בדוגמה הנ"ל עליכם לזכור כי התפתחות אישית יעילה כאשר אתם מתפתחים כמקשה אחת בכל תחום חייכם ולא מזניחים תחום מסוים. למרות זאת כמובן שאפשרי בהחלט לשים דגש ודחיפות על תחום מסוים בזמן נתון, להשקיע יותר אנרגיה ולקבל תמורה גדולה כמו לדוגמה לוותר על ארוחה עם בת הזוג בכדי לקדם פרויקט שיכול להביא לקידומכם.

התפתחות אישית היא נושא מורכב הכולל בתוכו עולם ומלואו אך אם אנו רוצים לרדת לשורה התחתונה מהי המהות של התפתחות אישית?

לממש את הפוטנציאל שלנו.

המטרה היא להגשים את עצמנו במלוא מובן המילה- להיות מחוברים לטבע האמיתי שלנו שממנו אנחנו יכולים להתפתח ובכך להשיג את המטרות החומריות שלנו כמו כסף, ביטחון כלכלי, עבודה יציבה וגם את המטרות הרוחניות שלנו- אושר ושלווה שלא תלויות בדבר.

לסיכום, אם אתם מחפשים משמעות בחיים, רוצים להרגיש שאתם ממשים את הפוטנציאל המלא שלכם- גם בתחום המקצועי בתור בעלי עסקים ויזמים וגם בתחום האישי, התפתחות אישית היא הדרך שלכם- דרך פיתוח המודעות העצמית שלכם ורצון לבחון את עצמכם בצורה שתביא לריפוי והארה אמיתי אתם תממשו את המהות שלכם, צעד אחר צעד.

אם אתם זקוקים לעזרה וייעוץ נוסף, השאירו לנו את תגובתכם כאן למטה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *