בטור הקודם למדנו מה עלינו לעשות כדי לגרום לגולשים להישאר באתר, לעיין בו והכי חשוב – להשאיר הפרטים באתר בתמורה למשהו בעל ערך שיקבל מאיתנו ברגע שישאיר את פרטיו. למשל, אם מדובר על מתכון לבישול בריא, אז מעל הטופס באתר יהיה רשום "רוצה לקבל מתכונים לאוכל בריא? מלא את פרטיך ונשלח לך סרטון של השף שלנו!". מתחת יהיה שדה שם ואימייל למילוי.

כמובן ששילוב של תמונה מושכת מאחד המתכונים תוסיף ותשפר את אחוזי ההמרה. לאחר שהצלחנו לבנות אתר איכותי, והצלחנו להגיע לאחוזי המרה גבוהים (אחוז הגולשים שהשאירו פרטים או ביצעו פעולה שרצינו שיעשו חלקי כמות הגולשים שנכנסו לאתר), עלינו לבנות את מערך "מועדון הלקוחות" שלנו כראוי.

כדי לנהל את מועדון הלקוחות כראוי ובצורה מקצועית, עלינו לפתוח חשבון במערכת דיוור מתקדמת, אשר מסוגלת לנהל את מועדון הלקוחות בצורה אוטומטית, יעילה אשר בזכותה נוכל לשפר ולהיערך מראש לכמות נרשמים גדולה כקטנה לקבל סטטיסטיקות מלאות על הדיוורים שלנו וכמה מוצלחים הם היו. כמובן שאני ממליץ על המערכת "שלח מסר", אשר פיתחנו בחברתנו במיוחד למטרה של כלים לשיווק באינטרנט עבור עסקים. מי שמעוניין יכול לחפש אותנו בגוגל או בפייסבוק.

במרבית חברות הדיוור, התקופה הראשונה הינה בחינם, כך גם ב"שלח מסר". זה מאפשר לכם לעבוד איתה במשך תקופה ולאחר מכן להחליט האם לרכוש. המטרה היא כמובן שתרכשו רק במידה ובאמת אתם מרגישים שזה משפר לכם את מערך השיווק ביחס לעלות, שד"א מאוד סמלית. לאחר שביצעתם הרשמה, כנסו לחשבונכם החדש וצרו קבוצת דיוור בשם "הרשמות מהאתר", אשר תשמש אותנו לנהל את כל מי שנרשם ישירות מהאתר. כך נוכל לעדכן אותם במידע חשוב, לשלוח מבצעים, לברך באירועים ועוד (איך לעשות זאת נכון נלמד בהמשך).

כעת כדי שנוכל לגרום לגולשים להירשם מהאתר, עלינו ליצור במערכת טופס הרשמה אשר יהיה מחובר לקבוצה שיצרנו. במערכות אתרים מסוימות ניתן להטמיע אותו לבד ובחלקן בעזרת בונה האתר. אני יכול להבין שעבור חלקכם התהליך נשמע מורכב, אך אני יכול להרגיע אתכם ולומר שיצרנו מערכת לבניית טפסים מעוצבים ללא צורך בהתעסקות בקוד והחשוב יותר הוא שברוב מערכות הדיוור אפשר לקבל תמיכה בכל הנוגע למערכת. מה שנותר מחוץ

למערכת זה בונה האתרים שלכם. כעת, יש לנו אתר מוכן, חשבון קיים במערכת דיוור, טופס הרשמה מוטמע באתר וקבוצה של כל הנרשמים מהאתר למערכת הדיוור. שלב הבא הוא יצירת ההודעה, ובזכות מערכת הדיוור נוכל קודם כל להודות לכל נרשם אלינו ולשלוח לו הודעת תודה למייל הפרטי שלו, עם תוכן ראשוני מעניין. במרבית המערכות שלב זה קיים תחת יצירת סדרת הודעות.

זה נקרא "סדרת הודעות" מכיוון שאנו ניצור מספר הודעות אשר יישלחו כסדרה אחת אחרי השנייה בהפרשים של ימים מרגע ההרשמה. הודעת התודה תהיה 0 ימים מרגע ההרשמה. גם אם מדובר בהודעה בודדת כעת, זו סדרה בעלת הודעה אחת.

יש חשיבות גבוהה לשלוח הודעת תודה כזו ברגע ההרשמה מכיוון שלקוחות רבים נרשמים לקבלת פרטים, סוגרים את האתר ושוכחים למי השאירו פרטים. במידה ולא תחזרו אליהם יחסית מהר, הם יחפשו שוב יום למחרת או מספר ימים לאחר מכן ויסגרו עם חברה אחרת שאיתרו.

הודעת התודה תאפשר להם לחזור למייל תודה ששלחתם ולשלוף פרטי התקשרות משם. בנוסף זה משדר רמת שירות ורצינות גבוהה מצידכם כלפי הלקוח. לעיתים אני ממליץ גם לשלוח הודעה לאחר כשבוע/שבועיים בסגנון "מה שלומך? האם קיבלת מענה לפנייתך ובמידה ויש לך שאלות נוספות נשמח לענות". זה מאוד מגביר את רמת השירות.

במידה ומדובר בהרשמה לטיפים או סרטוני וידאו אשר לא נדרש מכם לחזור ללקוח, יש לשלוח לו סדרת סרטונים לפי "ההסכם" בניכם ולפי מה שהובטח לו בשלב ההרשמה. טיפ נוסף הוא לדאוג בכל הודעה בסדרה או פנייה במייל לשים חותמת בתחתית ההודעות עם פרטי התקשרות, כתובת ופרטים נוספים שלדעתכם יכולים לעזור ללקוח ליצור אתכם קשר.

זהו, למדנו את הבסיס של שימור הלקוחות ומה נדרש כדי לקיימו כעסק רציני ורמת שירות גבוהה. קיבלתם שיעורי בית לקראת המאמר הבא אשר בו נתמקד ברעיונות ברמה מורחבת יותר בשימוש במערכת דיוור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *