הכתיבה היא אמצעי לכבוש את הקורא, לעניין אותה במידע שיש לכם להציע, בשירות שלכם או המוצרים שאתם מוכרים. בעולם המתקדם של היום ישנם אינספור טקסטים ומאמרים על ל נושא שאתם יכולים לחשוב עליו. איך אפשר להבטיח שהתכנים שלכם יהיו המעניינים, מרתקים והמושכים לפעולה ביותר מכל המתחרים שלכם? במאמר זה אני אתן לכם מספר טיפים שיעזרו לכם בכך!

ללכת או להישאר?

הכתיבה היא כמו שביל מטיילים בה צועד הקורא. הדרך יכולה להיות מתישה ומשעממת או נעימה ומעניינית. אפשר להוליך את הקורא יד ביד או לתת לו לתעות ולאבד אותו בדרך לטקסט אחר. כל מסע מתחיל בצעד אחד קטן, אבל איך נוכל להבטיח שהגולש ברשת יהיה מעוניין בכלל לצאת לדרך ולהתעמק בטקסט שכתבנו? הרי הוא טובע בים של אינפורמציה, מילים ומשפטים שמנסים לצוד את לבו ולהגיע לכיסו. היום במיוחד, כאשר הטקסטים מדופדפים על גבי מסכים בנגיעה קלה, ההחלטה אם להתעכב או לעבור הלאה נופלת בשנייה. טווח הקשב קצר והאפשרויות אינסופיות.

יאללה, בוא נעיף מבט

באותו פרק זמן קצרצר של היסוס, דווקא למראה הוויזואלי של הטקסט חשיבות מכרעת. האם הוא "אכיל"? כלומר, האם הוא מופיע בפסקאות קצרות ולהן כותרות מודגשות, או שהוא נראה כמו גוש מלל אינסופי ארוך ומייגע. מראה של טקסט צפוף וגושי, יאיים על הקורא וירפה את ידיו ללא שום קשר לתוכנו, מרתק ומעניין ככל שיהיה. גם רעיונות גדולים ונשגבים יש להביא במנות קטנות ואכילות.

מה לעזאזל…?

ומה בנוגע לכותרות? הכותרות, המופיעות בגופן גדול יותר, הן שתופסות את עניינו מיד כשהמסך נפתח. הן השלטים המכוונים את התנועה הסואנת בכבישים המהירים. הכותרות מהוות אינדיקציה לתוכנו של הטקסט והן אמורות לספק לנו את הדחף להישאר בדף ולהתעמק בקריאה. אם הכותרות מעניינות, מתוחכמות או מסקרנות, נמשיך בדרך, אם לאו- נדפדף הלאה. לכן שמרו על עניין, צרו כותרות מעוררות הזדהות, מפתיעות ומחדשות.

אה… מעניין

כותרת מתוחכמת יכולה להיות זו העושה שימוש במשחק מילים. כמו למשל הכותרות שנכתבו לאחרונה בעניינו של המאסטר שף אייל שני: "מאסטר שב" או "מאסר שף". כותרת מסקרנת יכולה להיות קביעת עובדה סמויה שמעודדת את המשך הקריאה למציאת התשובה כגון " מחלה מסוכנת שכולנו חולים בה מבית הספר" (כותרת מאמר המעודד אנשים להקים עסק ולהיות עצמאים). כותרת מזמינה לקריאה יכולה להיות, למשל, אמירה פיוטית ולא ברורה כגון :" היא הסתכלה עלי בעיניים דומעות" (כותרת למאמר העוסק בסודות האימון האישי) . בקיצור, החוק היחיד לבחירת הכותרת הוא תשומת לב. היא חייבת לתפוס את העין ולהצליח לעצור את האופי התזזיתי המטורף של המדיה.

בהמשך למטאפורה של הדרך, ניתן לומר שהכותרות הן הכיכרות או המונומנטים שבדרך. הן מספקות מידע על רמת העניין של הטקסט ובאמצעותן ניתן להתעכב, לנוח ולאסוף כוח להמשך הקריאה. בקיצור, בבחירת שם לכותרת מומלץ לאתגר את עצמנו ולגייס את כל כישורי הקופירייטר היצירתי שבנו. מבחינה טכנית מומלץ לכתוב תחילה את הטקסט כולו ואז לחלק אותו למנות קטנות לפי הרעיונות ולבחור כותרות מנצחות.

לסיכום,
אסיים בתקווה שהטקסט היה "אכיל", מועיל והצלחתם להגיע לקו הסיום… כל המטרה שלכם בכתיבה היא למשוך את הקורא, לשמור על הערנות והעניין שלו לכל אורך הטקסט ולספק לו ערך חדש ומעניין על אותם הנושאים הקיימים כבר שנים. ככל שהקוראים שלכם יראו כי כל הזמן אתם שומרים על עניין במאמרים שלכם, כך הם ירצו להמשיך בקריאה ואולי גם לשכור את השירותים שלכם ולהביע רצון לעשות אתכם עסקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *