רקע כללי על קידום בפייסבוק

פייסבוק על פי כל מדד היא הרשת החברתית הגדולה ביותר. אם ניגע רגע במספרים אז אנו מדברים על קרוב ל 2 מיליארד משתמשים רשומים מכל העולם; הרשת זמינה בלמעלה מ 70 שפות ומידי יום מאות מיליוני אנשים מתחברים אליה באופן קבוע. עם קהל כזה גדול ושילוב של מדיה דיגיטלית זה רק טבעי שהמפרסמים יישאו את עיניהם ויגלו עניין רב ברשת. אך האמת שמדובר בהרבה יותר מזה; רשת הפייסבוק מאפשרת פילוח לפי קהלים בצורה מדויקת כפי שמעולם לא הייתה בהיסטוריה, דבר אשר בהחלט הופך את פייסבוק לחלום הרטוב של המפרסמים.

לפני שנצלול לעומק הדברים כדאי גם להציץ במאמר הזה: איזה סוג של קידום מתאים לעסק שלך?

פייסבוק יכולה לפלח את הקהל לפי כל דרך שתחשבו עלייה – פילוח מגדרי; פילוח לפי גילים; פילוח לפי שפות; פילוח לפי מדינות; פילוח לפי מיקום גאוגרפי ברגע נתון; פילוח לפי תחומי עניין ועוד דברים רבים ומפתיעים. בשורה התחתונה פייסבוק יודעות עלינו הכל, לפעמים אפילו דברים שהקרובים אלינו ביותר לא יודעים.  לכן, פרסום בפייסבוק הוא אפקטיבי במיוחד.

קידום אתרים מקצועי

בהתחשב במה שכבר נאמר, ברור מדוע עסקים ירצו לנסות לקדם את עצמם בפייסבוק. בעזרת הפייסבוק והכלים שהיא מציעה, כל עסק יכול להגיע לקהלים הרלוונטיים עבורו וכך להגדיל את מעגל לקוחותיו, להרחיב את פעילותו העסקית ולהעלות את רווחיות העסק. כל זה כמובן תחת ההנחה שהוא עושה קידום בפייסבוק עם אנשי מקצוע המכירים את התחום. היתרון השני הוא שפייסבוק מאפשרת קשר ארוך טווח עם הקהל; למשל כאשר גולשים עושים לייק לדף העסקי שלכם הם יקבלו עידכונים בכל פעם שתפרסמו. פעילות חכמה בפייסבוק יכולה לעזור לא רק בפרסום והבאת לידים (פניות) ומכירות לעסק, אלא גם בניהול משברים ופעילות של מה שמכונה ניהול מוניטין מקוון. באתר שלי הסברתי מהו ניהול מוניטין ואיך אפשר לעשות זאת בכוחות עצמכם, גם בגוגל וגם בפייסבוק.

פרסום באינטרנט

קידום בפייסבוק הוא דבר חשוב מאוד וכל עסק חייב דריסת רגל בפייסבוק. אך לפתוח דף בפייסבוק אינו מבטיח לכם תוצאות באופן אוטומטי. על מנת להשיג תוצאות מדף הפייסבוק עליכם לבצע קידום בפייסבוק וניהול חכם של הדף. ישנן שיטות שונות לקידום בפייסבוק, החל משיטות אורגניות ועד לקידום ממומן. אך תמיד הדגש הוא על פנייה לקהל הרלוונטי עבורכם. אם למשל יש לך עסק של פיתוח תוכנה, ניתן לפרסם לקהל שלך בעזרת כל מיני מאפיינים שונים. אם רוצים להיות ממש ממוקדים – ניתן להעזר ברשימות טלפונים או כתובת מייל וגם לעששות שימוש ברימרקטינג – אחת מאפשרויות הפרסום העוצמתיות שיש לפייסבוק (מה שקיים גם בגוגל).

ניתן דוגמא למתי פעילות כזו יכולה להיות לא אפקטיבית – נניח ועסק התקנת המזגנים שלכם השיג אלפי לייקים אבל הם מגיעים מסין, זה לא ממש רלוונטי. אם העסק שלכם מציע שירות בישראל זה לא מסייע לכם שישנם עוקבים מסין. זוהי אחת הסיבות מדוע קניית לייקים היא אינה אפקטיבית, רק מנפחת את המספרים אך לא באמת תורמת ליחס ההמרה של העסק.

על מנת ליצור קמפיין איכותי ואפקטיבי בפייסבוק יש להיעזר באנשי מקצוע המתמחים במדיה זו. מומחי קידום בפיסבוק יודעים איך לפלח את קהל המטרה המתאים ומכירים גם את הרגלי הגלישה של המשתמשים. בזכות הידע הזה הם יכולים להתאים לכל עסק קמפיין קידום בפייסבוק הפונה בדיוק לקהלים הנכונים. אין מדובר אך ורק בקמפיין מודעות אלא גם באופטימיזציה שלמה של דף הפייסבוק והתכנים שבו.

קצת על מודל הפרסום בפיסיבוק

מודל הפרסום בפייסבוק עובד לפי שיטת בידינג אותה יש להבין היטב על מנת לדעת איזה מחיר להציע עבור המודעה. ברמת העיקרון התשלום הוא על פי הקלקה על המודעה ואינכם משלמים עבור צפייה במודעה. המודעה שלכם מתחרה על מקום פרסום עם מודעות אחרות הפונות לאותו קהל יעד ולכן אתם צריכים להציע סכום שאתם מוכנים לשלם על כל הקלקה. פייסבוק אשר רוצה לגרוף רווח גדול ככל האפשר תיתן עדיפות למודעות עם בידינג גבוה, אך שימו לב ! מודעות שעליהן יש מעט הקלקות , אפילו שיש להן בידינג גבוה, נדחקות בעדיפות מכיוון שהן אינן מייצרות הכנסה לפייסבוק. נושא הפרסום בפייסבוק קצת מורכב ויש צורך במומחים לפרסום בפייסבוק אשר יודעים איך לבנות מודעה, איך להתאים את קהל היעד ואיזה בידינג לתת.

קיראו גם: איך פינטרסט הפכה לכלי שיווק יעיל בתחום הלייף סטייל.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.