יש 3 דברים שכדאי לכם, מבחינתי זה בגדר חובה לעשות כאשר מקימים אתר חדש. גם אם אתם לא מתכוונים או לא חושבים שתסתכלו בנתונים בשלב הראשון, יש סיכוי סביר שתצטרכו אותם בעתיד כאשר תרצו לקדם את האתר או לפרסם אותו.

התחברו לגוגל אנליטיקס:

גוגל אנליטיקס הינה שירות חינמי מבית גוגל המאפשר לקבל סטטיסטיקות על האתר שלכם. ברמה הבסיסית אפשר לקבל נתונים חשובים: כמויות גולשים, דפים נצפים, מילות מפתח מהן הגיעו לאתר, מהם הדפים מהם נכנסו לאתר, מהם הדפים מהם יצאו מהאתר, אילו דפדפנים הגולשים משתמשים ועוד נתונים רבים אחרים. ברמה המתקדמת יותר ניתן לבצע תכנותים שונים כגון חלוקה של האתר לסגמנטים / אזורים, הגדרת מטרות ויעדים (רישום לידים לדוגמא), הגדרת משפכים ועוד המאפשרים ממש לנתח לעומק את תנועת הגולשים, להבין אותה ולשפר את האתר ולהגדיל את אחוזי ההמרה. על מנת להתחבר לשירות יש צורך לפתוח חשבון במערכת, לקבל קוד (אותו נדביק בתוך האתר) ולאחר מכן כדאי לוודא שיש נתונים.

התחברו לגוגל וובמסטר, כלי מנהלי האתרים של גוגל:

השירות החינמי הזה של גוגל מאפשר לכם גם לקבל נתונים חשובים על האתר ועל הנראות שלו מבחינת מנוע החיפוש. האם יש חסימות שמונעות את סריקתו על ידי מנוע xml החיפוש? האם גוגל קורא וסורק את דפי האתר? יש צורך להכין מפת אתר בפורמט xml " : ולהגיש אותה לגוגל דרך המערכת ולוודא שהדפים של האתר נסרקים. חפש בגוגל "sitemap generator.

פתחו חשבון בגוגל ADWORDS:

גם אם אתם עדיין לא מתכוונים לפרסם כלום, אני ממליץ לכם לפתוח חשבון בגוגל ולתייג את הגולשים שנכנסים לאתר שלכם, אם אפשר לפי הדף / נושא שאליו adwords גלשו. מה זה אומר טכנית? פתיחת חשבון, ללכת לקהלים, רשימת שיווק מחדש ולפתוח רשימה, להגדיר את אורך חיי הגולש ברשימה, תלוי כמה זמן הוא רלוונטי מה זה אומר מעשית? יצירת שטחי פרשום נוספים עבור העסק שלכם – באתרים אחרים! זהו קובץ שנשתל .(cookie כל גולש שייכנס לאתר שלכם יקבל עוגייה (בכינויה הידוע במחשב הגולש (לא עושה נזקים). מעתה הרשימה / רשימות שלכם תתחלנה לגדול ככל שתאספו יותר עוגיות ויותר גולשים. כאשר תרצו לפרסם שוב לקהל היעד שכבר היה באתר שלכם ומכיר אתכם ואת השירות שלכם – תוכלו להקים קמפיין פרסום בגוגל. קמפיין מסוג זה נקרא remarketing או retargeting שיכוון לקהל זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *